در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

برگزاری نشست تخصصی «میراث عاشورا؛ محرم در آیینه میراث‌فرهنگی ایران» با حضور و سخنرانی سرکار خانم مهندس چیت سازیان عضو هیات علمی دانشکده ملی مهارت دختران کاشان

نشست تخصصی «میراث عاشورا؛ محرم در آیینه میراث‌فرهنگی ایران» با حضور و سخنرانی سرکار خانم مهندس چیت سازیان عضو هیات علمی دانشکده ملی مهارت دختران کاشان درپژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده ملی مهارت دختران کاشان ، سرکار خانم زهرا چیت‌سازیان عضو هیات علمی دانشکده مذکور در نشست تخصصی «میراث عاشورا؛ محرم در آیینه میراث‌فرهنگی ایران» حضور یافتند و با ایراد سخنرانی به تفصیل به موضوع «بافت تاریخی کاشان از نظرگاه محرم» پرداختند.

درادامه در پاسخ به این پرسشها که آیا میان اعتقادات و مناسک و آداب دینی با بافت تاریخی کاشان نسبت‌هایی وجود داشته و آیا می‌توان گفت صورت شهر گذشته از اعتقاد و آداب مردم متأثر شده است سرکار خانم مهندس چیت سازیان تصریح کردند: زیارت از مقیاس خرد تا مقیاس کلان لایه به لایه بر انتظام شهر کاشان؛ زیارتگاه‌ها، تکیه‌ها، مرکز محله‌ها، محله‌ها و کل شهر تأثیر گذاشته است.

شایان ذکر است نشست تخصصی میراث عاشورا؛ محرم در آیینه میراث‌فرهنگی ایران، با پخش نماآهنگ، اجرای تعزیه و مراسم عزاداری همراه بود.