در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اطلاعیه کمیسیون موارد خاص

اطلاعیه کمیسیون موارد خاص

قابل توجه کلیه دانشجویان با شرایط خاص تحصیلی
دانشجویانی که دارای شرایط خاص به شرح ذیل می‌باشند می‌بایست جهت دریافت مجوز ادامه تحصیل حداکثر تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده (بارگذاری مدارک و مستندات لازم) در سامانه سجاد اقدام نمایند.به درخواستهای بعد ازین تاریخ ترتیب اثر داده نخواهد شد.


طریقه ی ارسال پرونده:
۱. ثبت نام اولیه در سامانه سجاد به آدرسPortal.saorg.ir
۲. ورود به قسمت منوی خدمات/دانشجویان داخل/ کمیسیون موارد خاص
 دانشجویان مشمول شرایط خاص:
۱. دانشجوی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متقاضی ترم ۵ در صورتیکه بیش از ۲۴ واحد برای فارغ التحصیلی دارد.
۲ .دانشجوی کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته متقاضی ترم ۶ و بالاتر ۳. دانشجویان ۲ یا ۳ ترم مشروط معدل بالای ۱۰
۳. دانشجویان متقاضی مرخصی بدون احتساب سنوات با داشتن مدارک مستدل
۴. دانشجویان متقاضی به بازگشت به تحصیل با دلایل موجه
۵. دانشجویان متاهل متقاضی مرخصی بارداری و زایمان
۶.دانشجوی کارشناسی پیوسته متقاضی ترم ۹ و بالاتر

استثنا:

دانشجویان ترم ۵ کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که دارای شرایط زیر میباشند درخواست خود را در قالب فرم شماره یک (پیوست فایل ضمیمه) با دریافت اطلاعات دقیق از کارنامه بوستان به کارشناس آموزش ارایه دهند:۱-دانشجو با یک نیمسال افزایش سنوات (دارای حداکثر ۲۴ واحد)فارغ التحصیل شود.۲-تعداد مشروطی بیش از دو ترم نباشد.۳-معدل بالای دوازده باشد.

 
توجه:
جهت ثبت درخواست در سامانه سجاد حتما نیاز به داشتن مدارک مبنی بر خاص بودن وضعیت دانشجو میباشد.به درخواستهای فاقد مدرک مستدل پاسخ داده نمیشود.
مدارک خاص بودن وضعیت دانشجو:
بیماری جسمی مانند عمل های جراحی، بستری بودن در بیمارستان و...که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده و یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص ادامه دار بودن و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و سفاف تایید نماید.
مشکلات خانوادگی از قبیل بیماری حاد،طلاق،صدمات شغلی و ...که در مقطع فعلی حاصل شده باشد.
بیماری روحی-روانی مورد تایید مراکز روانپزشکی و دفاتر مشاوره که در مقطع فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقا پزشک متخصص ادامه دار بودن و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید.(گواهی پزشک+فرم خلاصه وضعیت(در پیوست) که توسط مشاور آموزشکده یا روانپزشک مربوطه مهر و امضا گردد.)
فوت بستگان درجه یک تصویر اصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده
فرزند شهید، آزاده و جانباز بالای ۲۵ درصد با ارائه کپی پشت و روی کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
تــــذکرات بسیار بسیار مهم:
  تذکر1) دقت در زمان تنظیم درخواست:
چنانچه پرونده خارج از زمان مندرج در اطلاعیه ارسال گردد زمان صدور رأی در ترم آتی خواهد بود (رأی در ترم جاری صادر نخواهد شد) و دبیرخانه کمیسیون موارد خاص هیچ مسئولیتی را بعهده نمیگیرد.
تذکر2 ) دقت در ثبت اطلاعات آموزشی و تحصیلی و...
در صورتیکه دانشجو اطلاعاتی چون رشته ، مقطع،گرایش را اشتباه زده باشد، امکان ویرایش وجود ندارد و باید درخواست وی عدم تأیید شده و مجدداً اقدام به تنظیم درخواست نماید.
دقت در ثبت تعداد واحدهای باقیمانده ، تعداد مشروطی ، معدل کل ، معدل آخرین نیمسال ،... به دلیل تأثیر بر نوع رأی مورد تأکید میباشد.
تذکر 3 )صدور کلیه مجوزها و رأی های کمیسیون فقط و فقط از طریق سامانه سجاد انجام خواهد پذیرفت بجز دانشجویان متقاضی ترم 5 که دارای 3 شرط ذکر شده میباشند و نیز اتباع خارجی.
تذکر4 ) مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.
در صورت ارائه مدارک و مستندات مخدوش و ناقص درخواست مختومه خواهد شد
دانشجویانی که دارای مشکل روحی روانی هستند علاوه بر مدارک مثبته اعم از گواهی پزشک متخصص و سوابق بیماری باید فرم کاربرگ خلاصه وضعیت دانشجو جهت طرح در شورای بررسی موارد خاص دانشگاه  را  که در قسمت ضمیمه اطلاعیه میباشد دانلود ، تکمیل وبه تائید مرکز مشاوره رسیده و آپلود نماید.  تذکر 5)  صدور رأی برای ترم ماقبل خلاف قانون است لذا بررسی و رسیدگی پرونده و صدور رأی  برای دانشجوئی که موفق به اخذ مجوز نیمسالهای قبل نگردیده است در کمیسیون موارد خاص امکان­پذیر نخواهد بود .بنابراین شرط رسیدگی به درخواست دانشجویان به شرطی میسر میباشد که در صورت لزوم مجوزهای لازم قبلی جهت ادامه تحصیل و یا افزایش سنوات را داشته باشد.
تذکر6) نکته بسیار مهم دیگر:دانشجو باید کلیه­ ی مراحل صدور رأی در سامانه سجاد از طریق کارتابل خود را در موعد مقرر و طبق جدول زمانی پیگیری نماید و چنانچه پرونده ایشان در کمیسیون با مشکلی روبرو شود نسبت به رفع آن اقدام نماید و تا حصول اطمینان از صدور رأی نهائی مجوز ادامه تحصیل و... پیگیریهای لازم را انجام دهد.
تذکر بسیار مهم: چنانچه تحت هر شرایطی و به هر دلیلی از جمله اجازه­ی بوستان در انتخاب واحد یا ثبت انتخاب واحد توسط خود دانشجو یا کارشناس مربوطه و... برای دانشجویان مشمول کمیسیون موارد خاص انجام شود و دانشجو تا هر مرحله ای (حتی امتحانات و ثبت نمره)پیش برود ادامه تحصیل دانشجو ،دروس انتخاب شده و غیره فاقد وجاهت قانونی بوده و تمامی اقدامات بدون مجوز باطل و از پرونده تحصیلی دانشجو باید حذف گردد.
تذکر7) ارجاع ورسیدگی به پرونده های دانشجویان در سازمان مرکزی منوط به پرداخت هزینه در پروفایل دانشجو در سامانه سجاد میباشد لذا چنانچه دانشجو دراین مرحله به موقع اقدام به پرداخت ننماید منجر به عدم رسیدگی و عدم صدور رأی در سازمان مرکزی میگردد.
تذکر8) از آنجائیکه کلیه­ ی مراحل و روند بررسی پرونده دانشجو در سامانه سجاد ، هم برای کارشناسان محترم و هم برای دانشجویان عزیز قابل پیگیری است لذا از مراجعه دانشجویان به دبیرخانه کمیسیون موارد خاص خودداری گردد .
مرجع رسیدگی و پاسخ دانشجویان سامانه سجاد میباشد.
 تذکر 9)دانشجویان اتباع خارجی درخواست خود را باید بطور فیزیکی با ارائه مستندات شرایط خاص و مستندات اقامتی به دبیر کمیسیون ارایه نمایند.