در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اولین کنفرانس ملی مهارت ایران:
کنفرانس ملی مهارت ایران به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقشی کلیدی و ارزنده در مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور دارد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران، دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه با حضور دکتر زلفی‌گل، مقامات و مسئولین و جمعی از صاحب‌نظران و ذی‌نفعان حوزه آموزش‌های مهارتی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر زلفی‌گل در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران توجه ویژه به بخش مهارتی آموزش عالی را یک ضرورت برشمرد و اظهار کرد: ابعاد شخصیت و جایگاه علمی، فناوری و نوآوری کشور می‌بایست به‌طور هماهنگ توسعه یابد و سهم و نقش هر یک از بازیگران عرصه علمی و فناوری کشور به نحوی مناسب تعیین شود تا چرخ‌دنده‌ها در پازل علمی هماهنگ پیش روند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:  عدم توجه در یک بخش و سهم دادن بیشتر به بخشی دیگر توازن جورچین علمی، فناوری و نوآوری کشور را به هم می‌ریزد و مانع از تحقق اهداف و تقویت هم‌افزایی‌ها می‌شود.

دکتر زلفی‌گل با اشاره به اهمیت احترام به قانون، این امر را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کلان مهم برشمرد و گفت: عدم توجه به قانون، پیشرفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و نتیجه‌ای مورد انتظار را حاصل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مهارت محور بودن دانشگاه‌ها در حد انتظار نیست و زیرساخت‌ها بایستی پس از آسیب‌شناسی فراهم گردد.

وزیر علوم گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات در آموزش عالی می‌بایست هدفمند بوده  به مرجعیت علمی منجر شود.

دکتر زلفی‌گل در سپهر علمی کشور جایگاه و امتیازات استادان و محققانی که علم را به ثروت تبدیل کنند، ویژه دانست و بر نگاه جامع‌الاطراف در آموزش‌های مهارت‌محور، همگام با اخلاق‌مداری، خدمت به خلق، امید‌آفرینی و ایمان تأکید کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری کنفراس ملی مهارت ایران به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را دارای نقش کلیدی در مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و افزود: آموزش‌های کارگاهی و عملی این دانشگاه که فارغ‌التحصیلی آچار به دست تحویل جامعه می‌داد، می‌بایست به صورت همه‌جانبه توسعه یابد.

دکتر زلفی‌گل تشکیل کنسرسیوم‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ایده‌ای هدفمند و تأثیرگذار در آینده شغلی جوانان و دانشجویان دانست و از دکتر خسرویان و خانواده دانشگاه فنی و حرفه‌ای قدردانی کرد.