در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

دکتر مردانی در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است

دکتر مردانی در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است

دکتر مردانی در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است

گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

 


به گزارش اداره‌کل روابط عمومی، دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه برای مقابله با یاوه‌گویی‌های دشمنان و برای ترویج و تبلیغ و دفاع ازارزش‌های انقلاب اسلامی می‌بایست علاوه بر لسان، در عمل هم در میدان بود، اظهار کرد: امروز کارآمدی نظام حکمرانی کشور یکی از اساسی‌ترین و مهمترین راهکارهای مبارزه با توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی است. دشمنان علی‌رغم موفقیت‌های ارزشمند در ابعاد گوناگون و پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف، اصل پیشرفت‌ها را زیر سؤال می‌برند و با ضریب دادن به برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی نظام موفق و کارآمد جمهوری اسلامی ایران که در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم ایستاده و مقاومت کرده است، می‌کوشند به اهداف پلید خود دست یابند.
وی تصریح کرد: دانشگاهیان می‌بایست در شناسایی و حل مسائل کشور در کنار مدیران انقلابی بایستند و در عمل اثبات و تلاش کنند که این حرکت خودش جهاد تبیین است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ارکان آموزش عالی می‌تواند به عنوان رکن اصلی کارآفرین و اشتغال در کنار سایر دستگاه‌های کشور، در برطرف کردن مشکلات موجود کمک‌کننده باشد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید در این رابطه باید با تکیه بر دانش و فناوری و بر اساس امکانات و دستاوردها در کنار مدیریت دانشگاه، نقش ارزنده ایفا کند و این دانشگاه با رسالتی که دارد، هم به عنوان آموزش مهارت و اشتغال‌زایی و هم به عنوان کمک به کارآفرینی می‌تواند نقش مؤثر داشته باشد.
دکتر مردانی خاطر نشان کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی علم و فناوری برنامه ششم مبنی بر افزایش آموزش‌های مهارت‌محور تا ۳۰ درصد، امیدواریم با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، این جایگاه ایجاد شود و به دنبال آن زمینه اشتغال فراهم گردد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد:
دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است و دستگاه‌های اجرایی کشور برای رفع مشکلات این دانشگاه اهتمام دارند.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در نظام حکمرانی کشور با تکیه بر فناوری و امکاناتی که دارد بتواند این نقش ارزنده را ایفا کرده و با رسالتی که دارد در جایگاه آموزش‌دهنده در بحث اشتغال‌آفرینی کند.