در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

لزوم تقویت جایگاه بسیج اساتید از طریق ایجاد اندیشکده‌ها و کارگروه‌های مهارتی و ایجاد قرارگاه مهارتی در دانشگاه

لزوم تقویت جایگاه بسیج اساتید از طریق ایجاد اندیشکده‌ها و کارگروه‌های مهارتی و ایجاد قرارگاه مهارتی در دانشگاه

دکتر عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای روز گذشته با دکتر مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور دیدار و گفت و گو کرد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه آموزش و حوزه اداری و مالی، به تدوین سه کتابچه از شرح فعالیت‌های دانشگاه در قالب گزارش ۱۰۰ روزه و برنامه راهبردی و عملیاتی و برنامه تحولی ۴ ساله اشاره کرد.

دکتر خسرویان همچنین نقش و جایگاه مهم این دانشگاه در ارتباط با صنعت و تربیت نیروی ماهر برای کسب و کار و رونق اشتغال را از مأموریت‌های این دانشگاه بیان کرد و افزود: می‌بایست در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه ظرفیت عظیم نخبگانی را به کار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت جایگاه بسیج اساتید در ارتقای دانشگاه از طریق ایجاد اندیشکده‌ها و کارگروه‌های مهارتی و ایجاد قرارگاه مهارتی نقش‌آفرین و مؤثر است و مسئولین کانون‌ها می‌توانند به عنوان بازوهای مشاوره‌ای رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان‌ها عمل کنند.

دکتر مردانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت‌های ریاست دانشگاه، نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اعتلای نظام آموزش عالی را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به سیاسی رفتار کردن مدیران به عنوان آفت مدیریت اظهار کرد: هدف از مدیریت در اسلام  رضایت خدا، کار خالصانه  و فرصت خدمت به مردم است. 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: مدیران فرهنگ‌سازند و فرصتی برای کار و عمل به عنوان ملاک مدیر در اختیار مدیران است و بایستی در انتصاب مدیران دقت شود و مسئولیت به اهلش، یعنی افرادی که دارای رشته تخصصی، لیاقت، توانمندی، تعهد و کارامدی هستند، واگذار گردد.


وی همچنین، فساد و صلاح جامعه را طبق روایت پیامبر گرامی در گرو دو گروه امرا و فقها معرفی کرد و ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای ریاست دانشگاه خواستار حمایت بیشتر از بسیج اساتید شد.

گفتنی است در این دیدار دکتر جلیلی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز حضور داشت.