در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

انتخاب دانش آموخته دانشکده فنی و حرفه ای دختران کاشان بعنوان کارآفرین نمونه

به گزارش روابط عمومی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کاشان، بانو سعیده حافظی دانش آموخته رشته طراحی و دوخت از این دانشکده به عنوان کارآفرین نمونه اقدام به راه اندازی تولیدی پوشاک نیکا واقع در روستای مریدان شهرستان لنگرود استان گیلان نموده است.                                                                                                                            

 ایشان باتوجه به نیازسنجی بازار و شناخت بازار هدف، فرصت شغلی مناسبی برای بانوان روستایی این شهرستان، ایجاد نموده تا از مهاجرت معکوس در این روستا جلوگیری نماید و سبب پایداری جمعیت در این روستا شود.

سرکار خانم حافظی با پشتیبانی از بانوان علاقمند در این رشته باعث گسترش بازار تولید در زمینه پوشاک شده است. از آنجا که بطور کلی در خطه سرسبز گیلان، صنایع دستی جایکاه ویژه ای داشته و دارد و بطور خاص، سنت چادرشب بافی در شرق گیلان و روستای قسم آباد از دیر باز مرسوم و از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، این کار آفرین نمونه مبادرت به طراحی و دوخت مانتوهایی بر اساس طرح های سنتی و مدرن چادر شب پرداخته است. هدف از این کار تلفیقی، حفظ سنتهای دیرینه و در عین حال پذیرش طرحهای مدرن توسط نسل جدید در بازار می باشد.                                                          

ایشان در مصاحبه ای با صدا و سیمای استان گیلان خاطر نشان کردند که قطعا بانوان این سرزمین می توانند با امکانات حداقلی هم، کارآفرینان کارآمدی در آینده باشند و اینجانب نیز ضمن علاقه به این حیطه، قطعا از دوره های مختلف عملی طراحی و دوخت و همچنین دوره های کارآفرینی دانشکده فنی دختران کاشان در زمان تحصیل بهره کافی را برده ام که اینگونه شرایط مناسب برای رسیدن به موفقیت و اییجاد اشتغالزایی برایم میسر شده است.