در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بیانیه دانشکده فنی و حرفه ای دختران کاشان بمناسبت 16 آذر و روز دانشجو

16آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه ، پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند. روزی که ٣ تن از دانشجویان برای آزادی خواهی و استقلال طلبی در خون خود غلطیدند و نهیب استکبار ستیزی رامقابل مستکبرین و عوامل خود کامه آن زمان سر دادند. مبارزه ای که تا امروز در محیط علمی دانشگاه چه در داخل و چه در خارج ازکشور بعنوان رنگین ترین بهای ضد استکباری و استبدادی جریان دانشجویی است.
آری! دانشجو نماد زلالی، پاکی، آرمانخواهی، بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است؛ آن سان که مضامینی همچون«استقلال» و «آزادی» بواسطه همین جوانان پرشور معنی پیدا می کند؛ توسعه و تعالی کشور در ساحت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... مدیون جوانان پرتوان، خلاق و استکبارستیز است.
16 آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. این چشمه جوشان استعداد، همچنان سرزنده  است و هر زمان که نیاز کشور اقتضاء کند، با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند؛ چنانچه در امتداد مجاهدت آن سه اسطوره ، علی محمدی ها، احمدی روشن ها، شهریاری ها و ...سر بر می آورند و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، همچنان در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تاثیرگذار دارند.