در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

دیدار با خانواده شهید سبزیان

بسم رب الشهداءوالصدیقین

ولاتحسبن الذین قتلوفی سبیل الله امواتابل احیاءعندربهم یرزقون

گمان نکنید آنهایی که در راه خداکشته شده اند مرده اندبلکه زنده اندونزدپروردگارشان روزی میخورند.(ال عمران-169)

 

گزارش دیدار با خانواده شهید عباسعلی سبزیان

در دهه فجر انقلاب اسلامی وبه منظورتجلیل از خانواده بزرگوار شهید عباسعلی سبزیان برادر همکار محترم غلامعلی سبزیان ،سرکار خانم دکتر معزی رئیس دانشکده ومعاونین ایشان به همراه تعدادی از همکاران بسیجی دانشکده درعصر روز دوشنبه مورخ 18/11/95با پدر ومادر ایشان دیدار نمودند.درمنزل این شهیدبزرگوار، پدر ومادر ازخصوصیات و خاطرات ووصیت نامه فرزندشان برای حاضران صحبت کردند. ایشان که فارغ التحصیل دانشکده افسری امام علی (ع) وعضو کادر درجه داری نیروی انتظامی بوده، به طریق داو طلبانه به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافتندو تاریخ و محل شهادتشان16/11/1362 در آذربایجان غربی (مهاباد کردستان) بوده است. وی در قسمتی از وصیت نامه خود می نویسد ای همشهریان مساجد را خالی نگذارید،زیرا همچنان که امام گفته اند:مسجد سنگر است و شما سنگرها را حفظ کنید.روحشان شاد وراهشان پررهرو باد.

 

 

نام :عباسعلی        نام خانوادگی:سبزیان فینی                 تاریخ تولد :تاسوعای 1341(اردیبهشت) فین بزرگ کاشان

ایشان که فارغ التحصیل دانشکده افسری امام علی (ع) وعضو کادر درجه داری نیروی انتظامی بودند، به طریق داو طلبانه به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

تاریخ و محل شهادت:16/11/1362  آذربایجان غربی (مهاباد کردستان) 

 نحوه شهادت: تعداد زیادی از اشرار و کومله ها درشهر مهاباد که از دست او به تنگ آمده بودند درکمین نشسته و با حمله ای ناجوانمردانه او را به تنهایی غافلگیر کرده وبا ضربات متعدد گلوله در سر و بدن، بدن مطهرش را چاک چاک کردند.

قسمتی ازوصیتنامه شهید عباسعلی سبزیان فینی

بسم رب الشهداءوالصدیقین

ولاتحسبن الذین قتلوفی سبیل الله امواتابل احیاءعندربهم یرزقون

گمان نکنید آنهایی که در راه خداکشته شده اند مرده اندبلکه زنده اندونزدپروردگارشان روزی میخورند.(قرآن مجید)

باعرض سلام ودرودبیکران به رهبرکبیرانقلاب اسلامی وطلب آمرزش بیشتربرای شهدای انقلاب اسلامی ایران.من عباسعلی سبزیان وصیت نامه خودراباتوجه به اینکه تمام وجودمن بر این ارکان مهم استوار است شروع میکنم من اعتقاد قلبی کامل به وحدانیت خدا و اعتقاد به فرستادگان خدا و اعتقاد وعلاقه به ولایت فقیه که بی شک ادامه دهنده راه انبیاء و ائمه اطهار است دارم وخدایا تو را صدها هزار مرتبه شکر میکنم که بنده خود را که سرتا پا گناهکار است توفیقی عطاءکردی تا حضور خود را درجبهه های غرب کشور حفظ نماید.

خداوندا! ای کسی که آتشی که در درونم مشتعل شده بودو لحظه به لحظه زبانه میکشید را با به شهادت رسیدن من خاموش نمودی.خدایا تنها تودر پیش دیدگان من مجسم هستی وطلب مغفرت و آمرزش از تو می خواهم.با پیکری مطهر و آرایشات معنوی به ملاقاتت بشتابم.هم اینک من در راه خدا کشته شدم چون درخت تشنه اسلام به خون ما نیازمند است و با ریختن خون ما به آرمانهای توحیدی تحقق بخشیم و پرچم به خون آغشته لااله الا الله رادراقصی نقاط عالم به اهتزاز در آوریم و قلب منور امام زمان(عج) را از خود راضی و خشنود بگردانیم.

اما پیامی که برای امت شهید پرور ایران خصوصا مردم شهید پرور فین بزرگ دارم این است:

به مصداق "الاسلام یعلو ولا یعلی علیه" که از گوهری چون مکتب اسلام این چراغی که منزلگاه و مدینه طیبه می باشد با نور خود روشن می سازد دوری نکنید و از رهبری چون امام دست بر ندارید و حضور خود را کاملا در صحنه حفظ نمائید و به طور کلی مطیع امر امام باشید که ما هر چه داریم از امام است تا اینکه مسئولیت عظیم و خطیری که بر شما محول شده است انجام وظیفه بنمائید تا اینکه خداوند تبارک و تعالی و امام زمان (عج)را از خود راضی وخشنود بگردانیدو خود را در تمام دنیا ملتی شرافتمند  و با حیثیت معرفی نمائید.

ای مادر عزیز ای مربی همیشگی من،ای که ازدامان پر مهرومطهرخویش فرزندی را تربیت نمودی که لیاقت شهادت را داشت و توانستی حاصل زحمات چندین ساله ات راباکمال افتخاروسربلندی به نزد باریتعالی تقدیم نمایی.تو هم اینک مادرشهیدی خواهی بودکه در روز قیامت با فاطمه زهرا(س) محشور خواهی شد.مبادا در فقدان من ناراحت باشید،البته مانع از این نمیشوم که گریه نکنید! اما گریه توام با ناراحتی و بی تابی روحم را هر لحظه آزار می دهد.گریه کن مادرعزیز اما به فکر امام حسین(ع)واهل بیت او.ضمنا متذکر می شوم که تو عزیزترین محصول چندین ساله خود وجگر گوشه خود را به خدا تقدیم نمودی تااینکه اسلام این مکتب گوهربارواصالت بار بماند.

اما ای پدر وبرادر گرامی هم اینک برخود بیایید و لباس حزن و غم را ازتن خود درآورید و لباس شادی بپوشید که مرا با کفن در حجله گاهی می بینید که امام عزیز راهنمائیم کرده.برادر عزیز تقوای خدا را پیشه کن و از رزایل اخلاقی بپرهیز و کسب فضائل و تزکیه و تهذیب نفس را پیشه خود کن وخط سرخ شهادت را که از حسین(ع) نشانه گرفته است ادامه بده.

ای دوستان عزیز هر روز در صدد این باشید که خودتان را اصلاح نمائید و تزکیه و تهذیب نفس و فراگرفتن علوم اسلام را از یاد نبرید و در پرتو یک تشکیلات صد در صد اسلامی در راه تعلیم نوجوانان و  اشباع و اقناع افکار خویش سعی و تلاش بنمائید.

دعای امام،شعار مرگ بر آمریکا،شوروی،اسرائیل و....................فراموش نشود.

ای همشهریان مساجد را خالی نگذارید،زیرا همچنان که امام گفته اند:مسجد سنگر است و شما سنگرها را حفظ کنید.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته     1/9/1362