در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بیانیه دانشکده در ارتباط با روز دانشجو - روز دانشجو گرامی باد

بیانیه

 

16 آذر  نمایانگر روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است. شاید آن روز که سنگ فرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون سه شهید دانشجو (احمد قندچی ، مهدی شریعت رضوی–مصطفی بزرگ نیا )  رنگین شد، سردمداران استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، گمان نمی‌کردند که این روز، نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و ... به پا خواهند خواست و عظمت امپراطوری شرق و غرب را در هم خواهند شکست.

در طول یک‌قرن اخیر، همواره ایران عزیز شاهد حضور فعال جامعه دانشگاهی کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده است. در این میان، 16 آذر 1332 سرآغازی بود بر حضور آگاهانه و تاثیرگذار دانشگاهیان در عرصه سیاسی کشور، و این حضور هوشمندانه، 25 سال بعد، به عنوان یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره) تجلی یافت. حرکت رو به جلو جوانان و دانشگاهیان در تولید علم و دانش در کشور عزیزمان، به الگویی بی‌بدیل و عنصری الهام‌بخش برای همه ملت‌های جهان به خصوص مسلمانان دنیا تبدیل شده و از این منظر بایستی اذعان داشت که موج بیدارگری و عزت‌خواهی جنبش دانشجویی مسلمان،‌ مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده و عرصه‌ای جدید از چالش بین آزادی‌خواهان جهان و مستکبران عالم را رقم زده است. عرصه‌ای که به فضل پروردگار، در نهایت به برقراری همه جانبه عدالت و پیروزی صالحان خواهد انجامید. به رغم تلاش سابقه‌دار بدخواهان برای القای ناامیدی و شکست در جامعه و دانشگاه‌ها،‌ روح نشاط و خودباوری همچون خونی تازه در رگهای دانشگاهیان و ملت شریف ایران جریان داشته و موفقیت‌های پی‌درپی مردم ایران در عرصه‌های گوناگون علم و فناوری، سندی محکم و موثق بر این ادعا است.

دانشکده فنی و حرفه ای دختران کاشان  ضمن پاسداشت روز 16 آذر و عرض تبریک به محضر تمام دانشگاهیان امید دارد که جامعه دانشگاهی، امروز نیز با درک صحیح از موقعیت و نعمت بی‌نظیری که در دست ایشان به امانت قرار گرفته و با تمسک به روح آرمانگرایی، حقیقت‌جویی و بیدارگری که در نهاد دانشگاهیان قرار دارد؛ تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار بسته و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح نمایند.