در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بازدید دانشجویان رشته معماری دانشکده از باغ تاریخی فین کاشان

ر راستای افزایش سطح درک معماری و ارتقای کیفیت طراحی  دانشجویان عزیز ترم اول گروه معماری، در مورخه ی 11/02/ 95  از باغ تاریخی فین کاشان بازدید به عمل آمد. بازدید مذکور با حضور 34 نفر از دانشجویان محترم درس درک و بیان یک، از ساعت 10:00 صبح شروع  گردید .
طی این بازید ضمن توضیحات موردنیاز توسط اساتید ،همچون انتخاب موضوع و نحوه طراحی و اسکیس زدن، دانشجویان هرگروه به عنوان تمرینی از طراحی مستقیم طبیعت پس از درک محیط و فضاسازی ذهنی،  شروع ترسیم اسکیس از زوایای مختلف  نمودند. 
درس درک و بیان یک که به عنوان مقدمه درک و بیان دو می باشد ، باید فن طراحی ومهارت دست آزاد ، تجسم و تخیل ، آشنایی با عناصر کالبدی، طراحی از طبیعت و ... را آموزش دهد.
 
 
باغ و حمام فین کاشان، این اثر ارزنده معماری،  یکی از باارزش ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که از دوران صفوی برجا مانده است.ای باغ  بر روی بناهای دوره دیلمی ساخته شده است و از لحاظ باغ آرایی و آب رسانی دارای اهمیت ویژه ای است. بناهای این باغ شامل سر درب ورودی و برج و باروی آن، شترگلوی صفوی در میانه باغ، شترگلوی فتح علی شاهی و اتاق شاه نشین در جنوب خاوری باغ، موزه در باختر باغ و حمام های کوچک و بزرگ و کتابخانه در خاور باغ می شود. حمام فین که در همین مکان می باشد همان مکانی است که ناصرالدین شاه در سال 1230 هجری شمسی  صدراعظم خود امیرکبیر را در آن به قتل رساند. وسعت باغ بالغ بر 23 هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است.