در حال بارگذاری ...
جمعه 30 شهریور 1403

بمناسبت چهلمین روز درگذشت مبلغه معلمه استاد گرانقدر زنده یاد لیلا حاجی بابایی

باسمه تعالی
بمناسبت چهلمین روز درگذشت مبلغه معلمه استاد گرانقدر زنده یاد لیلا حاجی بابایی
 
 
سخن از انسانی است فرهیخته که چهل روز را با سوگ از دست دادن حضور گرم، ملاحت گفتار و زلالی جانش سپری کردهایم. او که نه تنها در زیستن بلکه در تبلیغ و تدریس، معیارش عمل به اصول اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی بود تا جایی که خود معیاری شاخص برای حق طلبان بود. اما در مشی اصولگرایانه و ولایی او بردباری کریمانهاش ستودنی است. آنگونه که اوصافش با این فرموده امیرالمؤمنین علی علیه السّلام در وصف متقین مطابقت دارد؛ « از نشانه های پرهیزگاران آنست که او را اینگونه می بینی؛ در دینداری نیرومند، نرمخو و دور اندیش است. دارای ایمانی پر از یقین، حریص در کسب دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگری میانه رو و در عبادت فروتن ...  در سختیها بردبار و در راه هدایت شادمان است... دوری او از برخی مردم از روی زهد و پارسایی و نزدیک شدنش با بعضی دیگر از روی مهربانی و نرمی است. دوری او از تکبّر و خودپسندی و نزدیک شدنش از روی حیله و نیرنگ نیست...»
اما آنچه در مسیر تبلیغ در بین اساتید و مبلغان از او انسانی اسوه ساخته بود "تکلیف گرایی" ایشان بود که در هر جریان و حادثه از احوالات جامعه در صدد نحوه صحیح عمل به تکلیف و محک زدن رفتارش بود و این ویژگی به خوبی در وصیت نامه ایشان بروز داشت که زندگی را تنها مجالی برای عمل به تکلیف ومأموریت خود دانسته است.
این جمله از کتاب عارفانه های شهید عارف دکتر مصطفی چمران می تواند وصف الحال آن عزیز از دست رفته باشد؛ «روزی که چشم از جهان بربندم آرامشی تمام خواهم داشت و قلب مجروحم خواهد رَست؛ آتش سوزان درونم ساکت خواهد شد و به لقای پروردگار نائل خواهم آمد از این دنیا و مافیها خواهم رفت، اما نگران دوستان و دیگرانم، شاید ندانند چه قلب لطیفی، چه روح بلند و چه استعدادهای بزرگی را از دست دادهاند.»
امید که مبلغان و اساتید  از ایشان الگو گرفته، بصیرت افزایی جامعه بویژه قشر جوان و دانشجو را  تکلیفی مهم بدانند که در این صورت قطعاً از مدد الهی بهره مند خواهند شد. ان شاء الله.
                                                                                               (گروه معارف دانشکده فنی خواهران کاشان)